Kliknij w nazwę zajęć, aby dowiedzieć się o nich więcej
Prowadzący: Magdalena Dziewgudź (Google Cloud) / prof. Tomasz Kafel (Cracow University of Economics) I Forma zajęć: wykład/konwersatorium | Ilość godzin: 20 | Język: PL/ENG
ENG: Strategic management of the organization. Planning and development. The role of IT in the structure of the organization - building an advantage through IT
Studenci zapoznają się z kluczowymi etapami procesu opracowania, wdrażania i kontroli realizacji strategii konkurencji. W ramach kursu omówione zostaną wybrane metody analizy strategicznej. Nasi absolwenci będą wśród tych, którzy postrzegają technologie informatyczne jako szansę, a nie zagrożenie, którzy wykorzystują daną okazję i potrafią przekształcić ją w przewagę nad konkurencją.
Prowadzący: Tomasz Jachna (Tauron) / prof. Artur Hołda (Cracow University of Economics) I Forma zajęć: wykład/konwersatorium | Ilość godzin: 16 | Język: PL
ENG: Corporate finances. Financial and managemental accounting
Przekazanie wiedzy z zakresu zarządzania finansami przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem analizy sytuacji finansowej przedsiębiorstwa oraz oceny opłacalności projektów inwestycyjnych. Wykształcenie umiejętności wykorzystania poznanych narzędzi analitycznych w procesie podejmowania operacyjnych i strategicznych decyzji zarządczych.
Prowadzący: prof. Marek Dąbrowski (Cracow Univerity of Economics) / dr Adrian Solek (Cracow University of Economics) I Forma zajęć: wykład/konwersatorium | Ilość godzin: 16 | Język: PL
ENG: Economy. Behavioral Economics
Kurs składa się z trzech komplementarnych części. W pierwszej części kursu przedstawiona zostanie istota problemów ekonomicznych, analiza zachowania podmiotów na rynkach, narzędzia służące do podejmowania optymalnych decyzji, jak również psychologiczne ograniczenia procesu decyzyjnego. Nacisk zostanie położony na praktyczne zastosowania modeli do rozwiązywania problemów związanych z optymalizacją decyzji.
Druga część kursu zostanie poświęcona przedstawieniu podstawowych kategorii makroekonomicznych oraz zjawisk i procesów makroekonomicznych. W tej części kursu omówione zostaną koncepcja i pomiar aktywności gospodarczej, polityka budżetowa i pieniężna we współczesnej gospodarce, relacje między takimi zjawiskami makroekonomicznymi jak inflacja i bezrobocie, a także behawioralne aspekty analizy makroekonomicznej.
W trzeciej części kursu zostanie zaprezentowana ekonomia behawioralna jako alternatywa wobec standardowego paradygmatu ekonomicznego, będąca próbą przezwyciężenia ograniczeń tego ostatniego poprzez uwzględnienie niepełnej racjonalności podmiotów ekonomicznych oraz wpływu czynników psychologicznych i społecznych na podejmowane decyzje. Analizę teoretyczną uzupełni aplikacja dorobku behawioralnego do wybranych problemów ekonomicznych i społecznych.
Prowadzący: dr Piotr Prokopowicz (University of Maryland, Freenovation) / Justyna Pawlak-Mihułka (Freenovation) I Forma zajęć: wykład/warsztat/konwersatorium | Ilość godzin: 20 | Język: PL/ENG
ENG: Organizational culture and innovation culture as a source of competitive advantage. Cultural Fit: implementing values in the organization and recruiting based on values
Prowadzący: dr inż. Jacek Kotarbiński (blog.kotarbiński.com) I Forma zajęć: wykład/konwersatorium | Ilość godzin: 16 | Język: PL
ENG: Marketing. IT & Tech Employer Branding
Prowadzący: Jakub Szkutnik (Kancelaria Adwokacka Pałucki & Szkutnik) I Forma zajęć: wykład/konwersatorium | Ilość godzin: 12 | Język: PL/ENG
ENG: Legal aspects of organizational management. Legal aspects of employment in IT
Nabycie umiejętności efektywnego zarządzania organizacją oznacza konieczność poznania prawnych aspektów funkcjonowania w środowisku biznesowym. Szczególnie dla branży IT ważne jest, aby rozumieć cechy różnych form prowadzenia działalności w Polsce i Europie, znać zasady formułowania elastycznych i bezpiecznych umów, potrafić chronić zasoby i tajemnice przedsiębiorstwa oraz potrafić przygotować zespół na współpracę z inwestorami. Kurs „Prawne aspekty zarządzania organizacją. Prawne aspekty zatrudnienia w IT" pozwoli uczestnikom zapoznać się z tymi zagadnieniami w sposób praktyczny. Część I dotycząca zarządzania organizacją przygotuje słuchaczy do pełnienia funkcji świadomego aspektów prawnych managera, natomiast Część II poświęcona zatrudnieniu w IT uświadomi, w jaki sposób formalizować współpracę, aby zabezpieczyć interes organizacji oraz usatysfakcjonować potencjalnego pracownika i współpracownika.
Prowadzący: Jacek Sysak (Aon) I Forma zajęć: warsztat/konwersatorium | Ilość godzin: 8 | Język: ENG
ENG: Learning organization. Models and systems supporting the learning & development culture and knowledge sharing.
Rozwój to proces, który się nie kończy. Uczenie się towarzyszy nam na każdym etapie naszego życia. Podczas zajęć przejdziemy holistycznie przez proces diagnozy, rozumienia potrzeb i kompetencji pracownika, skonfrontujemy je z oczekiwaniami organizacji, aby zbudować rozwiązania pozwalające zbudować przewagę konkurencyjną organizacji i wypracować kulturę dzielenia się wiedzą i stałego rozwoju dla pracownika. Dotkniemy tematów trudnych (jak rozmawiać z pracownikiem o rozwoju?), ale jednocześnie ciekawych (jak zidentyfikować własne motywacje i innych?), aby całość stanowiła integralny i przewidywalny proces budowania i rozwijania kompetencji i wiedzy w organizacji.
Prowadzący: dr Piotr Sedlak (UEK / Sedlak&Sedlak) | Forma: wykład/konwersatorium I Ilość godzin: 16 | Język: PL
ENG: Evidence-based management. Data-driven management - research tools and techniques
Moduł II | New Technology & Digital Transformation
Prowadzący: Dariusz Dajszczyk (Hitachi Vantara) | Forma: warsztat/konwersatorium | Ilość godzin: 20 | Język: ENG
ENG: Change management and communication in change. Crisis management. IT risk and security management
Provide practical information about managing and leading people through organizational changes and crisis situations. Focus on communication in preventing and overcoming change resistance. Mitigating risks related to business continuity in change management. Sustaining the changes in high performing environments.
Prowadzący: Krzysztof Pawlak(St. Gallen Integrated Management IMT School) | Forma: wykład/konwersatorium | Ilość godzin: 20 | Język: PL/ENG
ENG: Lean and Agile transformation. Automation and Robotization - Lean Management and Industry 4.0
ENG: Digital Transformation. AI - Big Data - Machine Learning
Prowadzący: Artur Kurasiński (Edukomiks.pl) | Forma: wykład/konwersatorium | Ilość godzin: 8 | Język: PL
ENG: Future & Trends Forecast. Forecasts in the field of technology, globalization and organizational management
Prowadzący: prof. Jowita Guja (AGH) | Forma: wykład/konwersatorium | Ilość godzin: 12 | Język: PL/ENG
ENG: The technologies of tomorrow: VR & AR. IoT
Moduł III | Project & Program Management. Product Development
Prowadzący:Sebastian Piotrowski (Amazon)| Forma: warsztat/konwersatorium | Ilość godzin: 16 | Język: ENG
ENG: IT project management. Program and portfolio management
Celem kursu jest zapoznanie z najważniejszymi koncepcjami zarządzania projektem, programem i portfolio. W czasie trwania kursu przeanalizowane zostaną kluczowe fazy i procesy, umożliwiające zrozumienie mechanizmów zachodzących w projektach na różnych poziomach organizacji. Program zajęć obejmuje ponadto przygotowanie do rozpoczęcia efektywnego zarządzania projektami różnych rozmiarów. Materiały w tym szkoleniu są oparte na szeroko znanych metodologiach zarządzania projektami, takich jak PMBOK, Agile, PRINCE2, które są rozszerzone o praktyczne przykłady wraz z ich analizą.
Prowadzący: Tomasz Kaczanowski (Allegro) | Forma: warsztat | Ilość godzin: 16 | Język: ENG
Adiunkt w Katedrze Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych UEK.
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia i finanse, poprzednio dyrektor ds. rozwoju studiów podyplomowych Krakowskiej Szkoły Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, dyrektor merytoryczny kierunku MBA in General Management oraz MBA in Community Management. Ekspert Centrum Polityk Publicznych UEK oraz Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości. Członek rad nadzorczych spółek z sektora wodociągów i ciepłownictwa. W latach 2012-2017 przewodniczący Rady Programowej Radia Kraków S.A, a w 2011-2015 Rady Społecznej Szpitala im. E. Szczeklika w Tarnowie oraz Zespołu Przychodni Specjalistycznych.
Członek Zarządu Oddziału Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Economic Society of Thessaloniki oraz międzynarodowej grupy badawczej PGV – Pays du Groupe de Visegrad.
Autor lub współautor wielu publikacji naukowych z zakresu lokalizacji zaawansowanych usług biznesowych, aktywności klastrów przemysłowych, atrakcyjności inwestycyjnej, samorządu terytorialnego, rozwoju regionalnego i polityki spójności Unii Europejskiej. Autor monografii pt. Trzydzieści lat samorządności terytorialnej w Polsce: gospodarka rozwój reformy.
Justyna Pawlak-Mihułka
Dyrektor Merytoryczna Programu MBA IT Krakowskiej Szkoły Biznesu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie
Freenovation Partner & Co-Founder. Kierownik merytoryczny i pomysłodawca studiów podyplomowych IT Business Management oraz Talent Management in Tech Companies na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Dyrektor Programowy FRONT EDGE Innovation & Leadership Summit. Ekspert w zakresie talent development, wdrażania kultury innowacji i nowoczesnego przywództwa.Zrealizowała projekty konsultingowe i wdrożeniowe dla firm o globalnym i lokalnym zasięgu, takich jak: Microsoft, Google, ABB, PZU, PGNiG, Thomson Reuters, IBM.
dr Piotr Sedlak
Dyrektor Programu MBA IT Krakowskiej Szkoły Biznesu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie zarządzanie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Absolwent studiów podyplomowych: Zarządzanie Projektem Badawczym (UEK), Badania Społeczne i Marketingowe (WSE Kraków) oraz Praktyczna Psychologia Społeczna (SWPS Warszawa). Od 14 lat zajmuje się doradztwem biznesowym w ramach firmy Sedlak & Sedlak (www.sedlak.pl). Od 6 lat rozwija platformę badaniahr.pl pomagającą pracodawcom w ocenie satysfakcji i zaangażowania zespołu. Równocześnie od 2008 roku pracownik naukowy Katedry Zarządzania Międzynarodowego UEK. Autor wielu publikacji naukowych. Certyfikowany Project Manager (IPMA, IPMA R&D, PRINCE2, Agile PM, APMG Change Management).
Monika Bulsza
Dyrektorka Biura MBA KSB
Paweł Brodziński
Lunar Logic | CEO
Doświadczony lider zespołów tworzących oprogramowanie. W swojej karierze zarządzał zespołami od kilku do 150 inżynierów. Formalnie jest prezesem Lunar Logic. Formalnie, bo Lunar Logic jest organizacją, która funkcjonuje bez menadżerów jakiegokolwiek szczebla. I nie jest to jedyna rzecz, która jest w Lunarze nietypowa.
Jest pionierem zarówno w obszarach tzw. organizational design (m.in. Radical Self-Organization) jak i organizacji pracy (m.in. Portfolio Kanban, pierwsze wdrożenie Kanbana w IT w Polsce).
Paweł jest popularnym prelegentem na konferencjach w kraju i za granicą. Pod adresem brodzinski.com można znaleźć jego bloga gdzie dzieli się swoimi doświadczeniami.
Dariusz Dajszczyk
Hitachi Vantara | Director, Employee Support
Dariusz (Darek) Dajszczyk jest odpowiedzialny za kierowanie globalną organizacją wsparcia IT pracowników Hitachi Vantara, jednocześnie pełniąc rolę lidera w rozwijającym się krakowskim centrum usług IT. Globalna organizacja wsparcia IT pracowników działa w modelu 24/7/365, zapewniając wsparcie wszystkim użytkownikom końcowym Hitachi Vantara i jest również odpowiedzialna za zarządzanie usługami IT. Darek odpowiada za strategię i realizację działań mających na celu poprawę produktywności, efektywności i innowacyjności swoich zespołów. Od momentu dołączenia do firmy kształtuje również naszą markę Hitachi Vantara IT na rynku lokalnym i pozycjonuje naszych pracowników pod kątem ich obecnych oraz przyszłych sukcesów. Darek współtworzy zespół liderów IT oraz współpracuje z menedżerami funkcjonalnymi, aby zapewnić wysoką jakość dostarczanych usług i partnerstwo w całym przedsiębiorstwie. Współpracuje również z naszymi liniami biznesowymi w Krakowie, aby zagwarantować im odpowiednie mechanizmy wsparcia.
Darek ma ponad 16-letnie doświadczenie w pracy w instytucjach finansowych, handlowych i technologicznych. Posiada wykształcenie w zakresie systemów informatycznych (studia magisterskie), zarządzania (studia doktoranckie) i zarządzania nieruchomościami (studia podyplomowe). Posiada również dyplom studiów podyplomowych z zakresu zarządzania organizacjami IT (IT Business Management). Darek ukończył międzynarodowy program MBA, który jest wspólnie prowadzony przez Krakowską Szkołę Biznesu oraz St.Gallen School of Business.
Bartosz Józefowski
Krakowski Park Technologiczny | Wicedyrektor działu
Zajmuje się innowacjami technologicznymi od 2013r. Wicedyrektor Działu Parku w Krakowskim Parku Technologicznym. Najpierw kierował Inkubatorem Technologicznym w Krakowie, później zasiadał w zarządzie funduszu inwestycyjnego. Tworzył i zarządzał programem akceleracyjnym dla startupów przemysłowych KPT ScaleUp. Obecnie buduje hub4industry czyli hub innowacji cyfrowych dla przemysłu. Posiada szerokie doświadczenie w pracy z korporacjami i startapumi technologicznymi. Ambasador regionalny fundacji Startup Poland i współtwórca startupowej organizacji parasolowej w Krakowie. Absolwent studiów doktoranckich na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Michał Nowak
SmartRecruiters | Director of Software Development
Michał od 12 lat zajmuje się tworzeniem oprogramowania. Aktualnie, jako Dyrektor Developmentu w SmartRecruiters, zarządza działem Product Engineering – czyli zespołami rozwijającymi nowe funkcjonalności głównego produktu firmy. Michał odpowiada za projektowanie struktury organizacyjnej, design procesów, wdrażanie praktyk inżynierskich, a także szkolenie i rozwój managerów. W swojej pracy wzoruje się na kulturze inżynierskiej z Doliny Krzemowej, w ramach której programiści i managerowie, poza budową oprogramowania mają też bezpośredni wpływ na kierunek rozwoju produktu.SmartRecruiters to firma z San Francisco, która swoje oddziały R&D zbudowała w Krakowie i Berlinie. Firma działa w branży Talent Acquisition, a jej misją jest łatwe i skuteczne łączenie kandydatów z ich przyszłymi pracodawcami. W portfolio SmartRecruiters znajdują się takie firmy jak Visa, McDonalds, IKEA, CD Projekt Red, Twitter czy LinkedIn.
Dr Agnieszka Żur
Dyrektorka programu Executive MBA KSB
Doktor nauk ekonomicznych, pracownik UEK. Dyrektorka Programu Executive w MBA Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK. Doświadczona edukatorka na wszystkich poziomach edukacji wyższej. Członek komisji w międzynarodowych postępowaniach akredytacyjnych w EFMD. Badaczka przedsiębiorczości organizacyjnej i przedsiębiorczości społecznej. Autorka programów nauczania, kursów akademickich i kursów MOOC. Laureatka Teaching Innovation and Entrepreneurship Excellence International Awards 2018. Certyfikowany trener i tutor akademicki. Członek Academy of Management. Członek Redakcji Social Entrepreneurship Review.